UIP hírek 2020. február 28.

fotó: promotions.hu

Elisabeth Moss megszenvedte A láthatatlan ember forgatását

Nem nagyapáink jól ismert sztorija az új A láthatatlan ember, mert az áldozatot, a női főhőst helyezi a középpontba – mondta a Good Morning America adásában Elisabeth Moss (A szolgálólány meséje), a film főszereplője. H. G. Wells eredeti, 1897-ben írt történetében egy zseniális tudós rájön, hogyan válhat láthatatlanná, de nem tud visszaváltozni, emiatt megőrül, és bűncselekményeket követ el – ezzel egyben bűnössé és áldozattá válik. A most látható filmben viszont az őrült tudós felesége áll a cselekmény középpontjában, akit láthatatlan pszichopata férje egyre hevesebben zaklat.

A színésznő megszenvedte a forgatást. „Egy csomó akciójelenetet nekem kellett megcsinálnom, verekedtem, estem-keltem, a falnak löktek, leestem a lépcsőn – mesélte a színésznő. – Ez okozott nekem egy kis gondot, mert nem vagyok túl sportos alkat, kerülöm a konditermet, és ha van egy kis időm, leginkább aludni szeretek.”

A színésznőnek rengeteg kardiógyakorlatot kellett végeznie és komoly futóedzéseknek vetették alá.

Az ilyen thrillerekben állandóan rohannak a szereplők valami után vagy valami elől, tessék csak megnézni bármelyiket. Viszont voltak azért vicces dolgok is. A verekedési jelenetekben, ahol a láthatatlan emberrel kellett küzdenem, egy kaszkadőr volt az ellenfelem zöld szkafanderben, hogy a számítógép majd láthatatlanná tudja tenni. Ez egyáltalán nem volt félelmetes, végig nagyon jól szórakoztam.”

(The Invisible Man – már a hazai mozikban!)

Így készült az Emmára a film címszereplője

Hamarosan nálunk is a mozikba kerül az Emma új adaptációja, amely Jane Austen talán legnépszerűbb regényéből készült, és nagyon kedvező fogadtatásban részesült a közönség és a kritika részéről. A címszereplő a 23 éves Anya Taylor-Joy, akit Hollywood egyik legnagyobb ígéretének tartanak. Sajátos módon készült fel a szerepre. „Elkezdtem Emmaként élni – mesélte a színésznő a Vox.com-nak. – Úgy képzeltem el, hogy Emma a saját különbejáratú filmje főszereplőjének képzeli magát, ahol körülötte forog minden, és mindig az történik, amit ő akar. Aztán beüt a katasztrófa, mert hirtelen kiderül számára, hogy az élet nem ilyen, más törvények érvényesülnek. Ugyanakkor ez egy vígjáték, és nagyon élveztem, hogy egészen jól helytállok benne. Megnéztem párszor Howard Hawks klasszikus 1938-as filmjét, a Párducbébit, mert a rendezőnk, Autumn De Wilde azt szerette volna, hogy olyasfajta merész bohózati stílusban játsszunk.”
„Azt hiszem, akkor lettem igazi
Emma, amikor fölvettem a pontosan rám szabott kosztümöket – folytatja a színésznő. – Lett egy nagyon különleges kabátom, aminek egészen fantasztikus a háta. Kitaláltam, hogy Emma szeret a válla fölött hátranézve beszélni, mert nem tud betelni a gyönyörű kabátjával.”

(Emma – hazai bemutató: 2020. március 12.)

 

Vin Diesel dupla Halálos iramban 10.-et akar

Elméletileg a Halálos iramban-széria tizedik részével érne véget a sorozat, de ez még nem biztos, tekintettel arra, hogy a vállalkozás eddig összesen hatmilliárd dolláros bevételt hozott, és a kilencedik rész még csak hetek múlva kerül a mozikba, ami jelentősen megdobhatja az összesített eredményt. A sorozat főszereplője és egyik producere, Vin Diesel annyira elégedett a már elkészült újabb epizóddal, a Halálos iramban 9.-cel, hogy extra-mega tizedik részt képzel el, amelyet két részben vetítenének a multiplexekben, a Kill Bill mintájára.

A Fast 9 tervezésekor már a Fast 10-en törtem a fejem, és rögtön két filmnek képzeltem el a folytatást – mondta Diesel a Total Filmnek. – Ez az univerzum annyira masszív, és olyan sok gazdag karakter van benne, hogy belegondoltam: egy dupla filmmel zárhatunk, miközben ott a lehetőség egy pár spinoff számára. (A Halálos iramban első spinoffja a Hobbs & Shaw volt, amely a széria két kedvelt hőse, Dwayne Johnson és Jason Statham konfliktusos karaktere történetét mesélte el, és több mint 760 millió dolláros összebevételével nem kergette őszinte rémületbe a producereket. – a szerk.)”

Diesel az interjúban a szériát gyártó Universal stúdió előtt is fejet hajt. A Halálos iramban 2001-ben kis költségvetésű akciófilmként indult, amelyben antiszociális külvárosi srácok illegális utcai autós versenyeken mérkőznek meg egymással, s ebből nőtte ki magát a több milliárdos filmes projekt. „A Universal megérdemli, hogy egy nagy durranással fejezzük be a sorozatot, ha már annyi pénzt feccöltek 18 év alatt ebbe a vállalkozásba – mondja Diesel. – A rajongóknak pedig kijár, hogy alaposan elvarrjunk minden szálat, és a két utolsó résszel méltó befejezést adjunk a sorozatnak.”

(Fast 9 – hazai bemutató: 2020. május 21.)

 

Az új Top Gun-film beindítja az óra- és ékszeripart

Az óra- és ékszergyártó cégek riadókészültségben várják, hogy bemutassák Tom Cruise legújabb filmjét, a Top Gun: Mavericket, ugyanis a vakmerő pilóta, Mitchell százados (Cruise) aktuális időmérő szerkezete fellendítheti az üzletet. Az első film (Top Gun) bemutatása után rekordszámú eladást mértek a Porsche 716-os karóra eladása terén, mert Cruise ilyet viselt az 1986-os légiharcokban és a szerelmi csatározásokban, ezért most több cég is rárepült az új lehetőségre.

A kaliforniai Topper óra- és ékszercég új luxus időmérő termékekkel jelentkezik, amelyeket kimondottan a Top Gun: Maverick stílusában terveztek.

A brit Bremont cég szintén egész termékcsoportot szándékozik piacra dobni a Top Gun-karórákkal kapcsolatban, de a világ egyik leghíresebb luxusóra-cége, a svájci Breitling sem marad ki a versenyből. Már rendelhető náluk a Breitling D30022 Navitimer Top Gun fantázianevű, rozsda-, víz- és ütésálló, úgyszólván atombiztos műremek majdnem 8000 dollárért (2,5 millió forint), ami lényegében egy korábbi, fele ennyibe kerülő típus felturbózott és újradizájnolt változata.

(Top Gun: Maverick – hazai bemutató: 2020. július 16.)