UIP hírek 2020. március 5.

A láthatatlan ember csodát tehet a Dark Universe sorozattal

Minden kátyúból ki lehet kecmeregni egy kis rafinériával. A Universal stúdió néhány éve nagyszabású projektnek futott neki. Elhatározták, hogy elkészítik a cég harmincas-negyvenes évekbeli horror-thrillereinek modern változatait, és olyan univerzummá alakítják, amilyen a konkurenciánál a Bosszúállók világa, ahol a Marvel-képregények szuperhőseinek történetei egymásba érnek. Csakhogy a nagy költségvetésű Múmia nem váltotta be a reményeket. A Tom Cruise főszereplésével, marketingköltségekkel együtt 350 millió dollárból készült produkció alig 400 millió felett teljesített, ami ebben a kategóriában nem nevezhető átütő sikernek.

A Universal főnökei ezek után a fejükhöz kaptak, és ahhoz a producerhez fordultak, aki hosszú évek óta majdnem semmiből csinál több száz milliós filmsikereket. Jason Blumról van szó: a Blumhouse Productions most marketingköltségekkel együtt 7 millió dollárból hozta ki A láthatatlan embert. A film egy hét alatt 54 millió dolláros összbevételt ért el, és hol van még a vége… 

A Variety című szaklap alaposan körüljárja a Blumhouse-jelenséget, a kritikusa, Owen Gleiberman pedig nagyon eredetinek és szórakoztatónak nevezi A láthatatlan embert. Ami igazából a címszereplő feleségéről szól: az Elisabeth Moss (A szolgálólány meséje) által alakított hősnő meggyőződése, hogy láthatatlanná vált, foglalkozását tekintve őrült tudós férje az életére tör, de senki nem hisz neki. A Variety szerint nagyon jót tesz a filmnek a merész csavar, hogy egy meggyötört nő lett a történet főhőse, és a drága számítógépes trükkök helyett a végletekig fokozott feszültségen van a hangsúly.

A Variety úgy véli, a Universal stúdió Dark Universe projektje újra sínen van, jöhet az új Drakula meg a Frankenstein menyasszonya modern változata, és lehet merészen tippelni, hogy Jason Blum keze benne lesz-e a dologban.

Közben Elizabeth Banks (Tökéletes hang) az Invisible Womanen dolgozik ugyancsak a Universal égisze alatt, és a mostani siker fényében nagyon valószínűnek tűnik, hogy a film hamarosan el is fog készülni.

(The Invisible Manmár a hazai mozikban!)

Az új Emma modern és autentikus, mindenkihez szól

Jane Austen igazi adu ász, a regényeiből ugyanolyan élvezetes tévésorozatokat lehet készíteni, mint romantikus mozifilmeket vagy mint legutóbb, zombivígjátékot. A legújabb Emma-adaptációra sem lehet semmi panasz a Time magazin szerint. A lap kritikusa, Stephanie Zacharek valóságos ódát zeng a produkcióról, hangsúlyozván, sikerült olyan modern változatot készíteni a több mint 200 éves regényből, amely teljesen modern, mégis hű az eredetihez. „Ez a film a megveszekedett Austen-rajongókat ugyanúgy magával fogja ragadni, mint a fiatal közönséget, akik talán alig látnak már nyomtatott szöveget – írja Zacharek. – Austen olyan, mint egy igazi rocksztár, akinek bármikor elő lehet venni a legjobb dalait, mindig nagy élvezetet nyújtanak. Az új Emmát úgy is tekinthetjük, hogy egy klasszikust slágert a legjobb zenekar adja elő.”

(Emma. – hazai bemutató: 2020. március 12.)

Hang nélkül 2: minden kérdésre választ kapunk

A Hang nélkül két évvel ezelőtt az év egyik meglepetésfilmje volt, a hang után tájékozódó idegen lények elől bujkáló család története mindenkit lenyűgözött. A film forgatókönyvíró-rendezője és egyik főszereplője, John Krasinski állítja, nem tervezett folytatást, de a produkció annyi kérdést hagyott megválaszolatlanul, hogy elkészítette a második részt.

Az első rész története az idegenek támadásának 89. napján indult, most, a folytatásban láthatjuk, hogyan kezdődött a mindent elsöprő invázió az első napon.

A folytatás fókusza is megváltozott. „Az első rész metaforikus üzenete arról szólt, hogy a szülők bármit képesek megtenni a gyerekeikért, most pedig maguk a gyerekek vannak a középpontban, különös tekintettel a nemrég született csecsemőre” – mondja Krasinski.
Míg eddig egyetlen helyszínen játszódott a történet, a főszereplő család most vándorútra indul, hogy további túlélőket találjanak. „Kietlen tájakon verekszik át magukat, ehhez olyan filmek inspiráltak, mint a
Nem vénnek való vidék és A félszemű” – folytatja a rendező.

Krasinski két új karaktert is beillesztett a történetbe. A Cillian Murphy és Djimon Hounsou által alakított figurákról sokáig nem lehet eldönteni, segítenek-e a hősökön vagy veszélyt jelentenek rájuk, és ebből ugyanolyan feszültség származik, mint az idegen lények okozta állandó fenyegetésből. A női főszereplő továbbra is Krasinski felesége, Emily Blunt.

(A Quiet Place Part II – hazai bemutató: 2020. március 19.)

Női rendezőkkel szeret dolgozni az Oscar-jelölt színésznő

Sokkal jobban szeretem a női rendezőket, mert jóval keményebben dolgoznak” – mondja az Oscar-jelölt Carey Mulligan (Egy lányról) a Heroine (Hősnő) magazinnak adott legújabb interjújában. Van is tapasztalata ezen a téren, mert legújabb filmjének (Ígéretes fiatal nő) forgatókönyvírója, rendezője és producere az az Emerald Fennell, aki a Megszállottak viadala című sorozat egyik forgatókönyvírójaként került Hollywood élvonalába. „Ha olyan forgatókönyvet kapok, amit egy nő írt, és ő is fogja rendezni, mindig izgatottan kezdem olvasni, mert tudom, hogy jóval több munkát fektetett bele, hiszen erősebben kellett pedáloznia ahhoz, hogy eljusson eddig a pontig” – mondja Mulligan.

Mulligan olyan ígéretes fiatal nőt alakít új filmjében, aki bárokban részegnek tetteti magát, hagyja, hogy úgynevezett rendes srácok hazavigyék, és aztán bosszút áll rajtuk. Hogy pontosan miben áll ez a bosszú, az előzetesből nem derül ki, de a srácok nyilván nem sok jóra számíthatnak, amint hősnőnk noteszében szaporodnak a strigulák.

Azért vonzott ez a szerep, mert nemcsak briliáns a forgatókönyv, de a karakter nagyon messze áll azoktól a figuráktól, akiket eddig alakítottam – folytatja a színésznő. – Eddig ez a kedvenc filmem, és ezt tessék komolyan venni, mert nem szoktam a levegőbe beszélni.”

(Promising Young Woman – hazai bemutató: 2020. május 7.)