Online piactéren léphetnek szintet a cégek belföldön és Európában
A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
A kkv-nak van a legnagyobb szükségük támogatásra
Pente Barbara 15 éve kereskedik elsősorban lengyel-magyar piacon közvetítőként. Ebben az időszakban az olcsóbb távolkeleti gyártók és beáradó termékek miatt érzékelhetővé vált számára a környező országokból származó termékek fokozatos eltűnése a piacról. Közel másfél éve, a még piacon lévő európai gyártók valamint nagykereskedők összefogására megálmodott és létrehozott egy piacteret, ahol megmutathatja magát és termékeit a legnagyobb gyártótól, a legkisebb családi vállalkozásig mindenki.
„Minél nagyobb egy cég, annál több pénze van reklámozni, megjelenni a bevásárlóközpontokban, ami által sokkal könnyedebben ismertségre tesznek szert. A kis- és középvállalkozások anyagi háttere ezt meg sem közelíti, emiatt jelentős hátrányban vannak. Sokszor nincs meg a megfelelő nyelvtudások, külkereskedelmi végzettségük és technikai hátterük sem a nemzetközi piacra való kilépéshez. Nekik van a legnagyobb szükségük a támogatásra, amit mi próbálunk rendszerszinten megadni” – magyarázta.
A barbiocean.com alapítója hozzátette, a krízishelyzetben elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy hazai vagy a környező országokból származó terméket vegyünk, melynek az is az egyik nagy előnye, hogy olyan cégeket támogatunk, ahol emberséges körülmények között foglalkoztatják a munkavállalókat. Rengeteg minőségi termék van az Európai Unióban is, melyeknek vásárlása környezetvédelmi és gazdasági szempontból is kiemeleten fontos, ráadásul általuk kevésbé lehetünk kitettek a távol-keleti gyártóknak.
A környezettudatosságra épít a piactér
Kiemelt helyet kapnak a honlapon a környezettudatosságot szem előtt tartó biotermékek, újrahasznosított alapanyagok vagy azokból készülő termékek, a megújuló energiával működő termékek, valamint a 100% hazai vagy 100% európai termékek is.
„Azt ugyanakkor nem szeretnénk, hogy a hagyományos termékeket gyártó cégek elkedvetlenednének, mert már azzal is sokat tesznek a környezetvédelemért, hogy megmutatják magukat és nem a Távol-Keletről kell beszerezni az általuk kínált alapanyagot vagy készterméket” – fogalmazott Pente Barbara, aki emlékeztetett: a világ 16 legnagyobb teherhajója sokkal légszennyezőbb a fuvarozásban, mint a bolygó összes autója és kamionja együttvéve.
Az alapító a kereskedelmet megelőző és a lezárása után keletkezett kihívásokat is orvosolni fogja. A piactér egyik fejlesztése keretében összeköti a gyártási hulladékanyagot kínáló, az azokat újra hasznosító cégekkel, valamint az elfekvő és közel szavatossági idejű termékeket is meg akarja menteni a megsemmisítéstől.
„A környezettudatosság nemcsak kereskedelmi, de hulladékfelhasználási szinten is érvényesül nálunk. Ha a szállítási szokások átformálását nézzük, és visszatérünk a kamionos, kontinensen belüli szállításra a hajó szállítmányozás helyett, az globálisan javíthat a levegő tisztaságán, ami már azokat az embereket is érinti, akik a piactérhez semmilyen szinten nem kapcsolódnak” – magyarázta vízióját.
A bizalomépítés a felület egyik kulcsa
A barbieocean.com felületén a gyártók jelenleg ingyenesen regisztrálhatnak. Az adatlapjukon meg kell adni olyan információkat, mint hogy mikor alakultak, hány fővel, mekkora területen dolgoznak, van-e szabadalmuk vagy bármilyen elnyert díjazásuk. Erre azért van szükség, hogy az eladót meg lehessen ismerni és alapfokú bizalmat tudjon kiépíteni az érdeklődők irányába.
Pente Barbara hozzátette, ezt követően az eladásra kínált termékekről is közzé kell tenni minden fontos adatot, továbbá azt is, hogy tud-e mintát küldeni belőle a potenciális vásárlónak.
„A piactéren belföldi és nemzetközi kereskedelemre valamint beszerzésre is van lehetőség. Aki csak itthon szeretne értékesíteni, elég magyarul kitölteni az adatlapokat, aki pedig nemzetközi vizekre evezne, számára javasoljuk az angol formátumot. A honlapon a cégek beállíthatják, mely országok az érdekelt piacaik, valamint ha keresnek, országokra lebontva láthatják majd, hol, milyen gyártók vannak és további speciális funkciókkal is készülünk” – magyarázta.
Lengyel, magyar két jó barát…
Lengyelország és Magyarország között 10.4 milliárd euróval már tavaly rekordot döntött a kereskedelmi forgalom és még mindig hatalmas a potenciál.
A piactéren is működő lengyel-magyar barátságot idén tovább bővítik a visegrádi négyek országaival, valamint további öt európai államra kiterjesztenék azt. Pente Barbara szerint az első visszajelzések mindenhonnan pozitívak, többek között a németek is támogatják a kezdeményezést.
Pente Barbara Magyarországon született, édesanyja pedig lengyel származású. Fiatalkorában sokat utaztak Lengyelországba édesanyja családjához, majd később maga is a Wroclawi Oskar Lange Közgazdasági Egyetem Külkereskedelmi szakán szerezte meg a diplomáját. Az elmúlt 15 évben széleskörű tapasztalatra tett szert a külkereskedelem különböző ágazataiban, munkája során a lengyel nyelv használata is intenzíven jelen volt.