Tényleg ott szeretnék dolgozni? Nem könnyű az álláskeresők dolga

Elsőre nehéz megítélni, hogy tényleg olyan vonzó-e egy cég, mint amilyennek mutatja magát

Jelenleg többnyire abban a szerencsés helyzetben vannak az álláskeresők, hogy válogathatnak az állásajánlatok között. A munkáltatók így hangzatos hirdetésekkel, különleges ajánlatokkal próbálják felhívni magukra a figyelmet. A HR-marketing “álarca” mögött azonban nem mindig az rejlik, amit láttatni szeretnének. Összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, ami döntésükben segítheti a leendő munkavállalókat.

Sok esetben ma már lasszóval kell fogni a munkavállalókat, egyre nagyobb kihívások elé állítja a HR-eseket a munkaerő toborzás kérdése. A hirdetéseket böngészve egészen extrém, hangzatos ajánlatokkal is találkozhatunk, hiszen természetesen minden cég a lehető legjobb színben szeretne feltűnni a leendő kollégák előtt. Az álláskeresők kezében azonban komoly döntés áll: sokszor az egész karrierjüket is meghatározza, ha nem teljesen átgondolt döntést hoznak.

A hirdetések mögé nézni

“Az álláshirdetések alapján sok esetben nehéz megállapítani, hogy milyen is lesz valójában a kiválasztott cégnél dolgozni. Hasznos lehet, ha munkavállalóként megnézzük az adott cég weboldalát, a vezetőség LinkedIn profiljait, nyilvános szerepléseit, elérhető YouTube videóit, valamint a podcast szerepléseiket. A Linkedin és Facebook regisztrációnk segítségével ellenőrizhetjük, hogy valamelyik barátunk ismerőse esetleg ott dolgozik-e az adott cégnél, kérhetünk róluk ajánlást, személyes tapasztalatot és véleményt. És természetesen egy személyes állásinterjúnál is érdemes nyitott szemmel járni, jól felmérni a munkavégzés helyét” – tanácsolja Dallos Zoltán online marketing szakember, a DLX média alapítója.

Megmutatni magunkat

Ugyanakkor a HR-marketing is szükséges, hiszen ennek segítségével hívhatják fel magukra a figyelmet a vállalkozások. Azonban fontos, hogy hiteles és őszinte legyen a kommunikáció.

“Mi abban hiszünk, hogy a cégeknek, cégvezetőknek érdemes minél több személyes és interaktív (videós, illetve audio) tartalmat gyártaniuk, mert ezek alapján sokkal részletesebb képet kaphatnak az érdeklődők, hogy szeretnének-e csatlakozni a csapathoz, tudnak-e azonosulni azzal a stílussal, értékrenddel, gondolatokkal, amit a videókban tapasztaltak. Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés manapság fontosabb, mint valaha. Óriási versenyelőnyt jelenthet az, ha van elegendő (humán) erőforrásunk az elnyert munkák elvégzéséhez, és abban a szerencsés helyzetben van a vállalkozás, hogy nem jelent problémát számára a bővülés” – mondta Dallos Zoltán, a DLX média alapítója.

Mi a fontos a munkavállalónak?

A marketing szakember arról is beszélt, hogy tapasztalatai szerint mik a legfontosabbak az álláskeresők számára, amikor a lehetséges munkahelyek között válogatnak.

“Tapasztalatunk szerint a munkavállalóknak az anyagi megbecsülés mellett legalább ennyire fontos a jó munkahelyi légkör, a tanulási, fejlődési lehetőség, a csapategység és a rugalmas munkavégzés is. A covid járvány miatt ma már sokaknak alap elvárás a home office lehetősége, annak ellenére, hogy a munkáltatók többsége még mindig az irodai munka végzést részesíti előnyben. A DLX MEDIA-nál az arany középútban hiszünk, vagyis hosszú távon – munkakörtől függően – nagyjából az 50-50%-os arányt tartjuk fenntarthatónak az irodai és az otthoni munkavégzés között” – tette hozzá Dallos Zoltán.