Egyre többen terveznek napszemüveget vásárolni online

Részben igazolja a mondást, miszerint a napszemüveg öltöztet, az eOptika.hu nyári napszemüveg-vásárlási kérdőíve. A válaszadók többségének valóban a legfontosabb szempont a vásárláskor, hogy a napszemüveg divatos, stílusos legyen, ám meglepő módon a márkánál vagy az árnál sokkal lényegesebb emellett egy olyan tulajdonság, az UV-szűrő, amiről azt gondolnánk, hogy az „alapfelszereltség” része. Akik vásároltak már napszemüveget online, azok számára a megbízható felület és a bolti árnál kedvezőbb vásárlási lehetőség a vonzó.

 

A napszemüveg ára egyaránt fontos tényező a nők és a férfiak számára, és ebben nincs nagy eltérés sem lakóhely, sem életkor szerint. A fiatal, 30 év alatti korosztály hajlandó lenne többet is fizetni egy divatos darabért, ám a 46‒60 évesek között még többen vannak, akik 30 ezer forint felett is kiadnának egy napszemüvegért – derül ki a kontaktlencsék és kiegészítők internetes kiskereskedelmével foglalkozó eOptika.hu 2022. júniusi felméréséből. Ez a két korosztály az, amely évente vagy gyakrabban vásárol napszemüveget (a 30 alattiak 35,4%-a, illetve a 46‒60 közöttiek 34,9%-a), és több darabbal is rendelkeznek.

 

Számos gyártó rengetegféle modellje érhető el a piacon, széles a választék mind formában, mind színben – és ezt a sokféleséget el is várják a vásárlók egy internetes áruháztól. A megkérdezettek 60 százaléka tartja fontosnak, hogy kedvére válogathasson a különböző napszemüvegek közül. Ám mégsem ez az elsődleges szempont az online vásárláskor. Akik vásároltak már napszemüveget online, azok számára a megbízható felület (89,2%) került az első helyre a legfontosabbként, valamint az akciós, vagy „olcsóbb, mint a boltban” (71,1%) lehetőség. Akik még soha nem vásároltak így napszemüveget, az okok között egyértelműen azt jelölték meg, azért nem, mert szeretik élőben felpróbálni a terméket. Érdekes módon viszont akik már vettek internetes felületen napszemüveget, közülük csak 28,9 százaléknak fontos a virtuális felpróbálás lehetősége.

 

Legyen stílusos és álljon jól, valamint legyen UV-szűrős – e két tényezőt jelölték meg legfontosabbként a válaszolók (78,7, illetve 76,3 százalék) arra kérdésre, mi alapján választanak napszemüveget. A stílus mellett a napszemüveg márkája is fontos, minden harmadik magyar szem előtt tartja a választás során (34,4%). Az UV-védelem mellett pedig az, hogy legyen polarizált, vagy más kimagasló technológiai bevonata a lencsének több mint a válaszadók felének elsődleges szempont (52,5%).

 

‒ Tapasztalataink szerint a vásárlók többsége nem igazán tudja, mi a különbség az UV-szűrős és a polarizált lencséjű napszemüveg között. Pedig érdemes erről is tájékozódni vásárlás előtt, hiszen míg az egyik, az UV-szűrő a szemünk egészsége miatt fontos, a polarizált lencse a vízszintesen érkező fényt szűri ki, megelőzve a különböző felületekről – például strandolás közben a víz felszínéről – visszatükröződő kellemetlen, esetleg a látást is akadályozó becsillanó fényeket – hívja fel a figyelmet Valner Szabolcs, az eOptika.hu alapítója.

 

Többféle garancia is adható

A Covid-járvány alatt jelentősen megváltoztak a vásárlási szokások, olyan termékeket is beszerzünk az interneten, amelyeket előtte kizárólag csak személyesen vásároltunk meg, mert például fontos, hogy kézbe vegyük vagy felpróbáljuk. Nincs ez másként a napszemüvegek esetében sem; a válaszadók 40% már vásárolt, 66%-a pedig tervezi, hogy a jövőben interneten keresztül vásárol napszemüveget.

 

‒ Vásárlás előtt a legfontosabb teendő, hogy mindig ellenőrizzük a méretet, legkönnyebben egy már meglévő szemüveg megmérésével vagy a szemüveg szárába írt méretekből állapíthatjuk meg, hogy mi a számunkra optimális méret – ad tippet Bonyhádi Gábor, az eOptika.hu marketingvezetője. – Emellett lényeges az is, hogy mindig tájékozódjunk a visszaküldési és garanciális feltételekről is. A garancia nem csupán a termék minőségére terjedhet ki, egy megbízható online kereskedő különféle garanciákat is vállalhat még, például „eredeti termék”, „visszaküldési” vagy „árgaranciát”, illetve vállalhatja, hogy egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a vásárlást, vagy hogy a vásárlók felmerült kérdéseire rövid időn belül választ ad.

 

A sajtóközleményben tett megállapítások az eOptika.hu 2022. június 7. és 17. között készített felmérésének eredményét tükrözik, amelyen 421 18 év feletti, magyarországi lakhellyel rendelkező válaszadó vett részt.

 

keretes

UV-s vagy polarizált – melyiket válasszam?

A napszemüveg legfontosabb funkciója, hogy megvédje szemünket a káros UV-sugaraktól, melyek a bőrrák kialakulásáért felelősek, de a látásunkra is veszélyt jelentenek. Ha nem gondoskodunk megfelelő védelemről, megnöveljük a gyulladások, a szürke hályog és a különböző degenerációk kialakulásának lehetőségét. A gyengébb minőségű szemüvegeken is lehet UV-szűrő, ám ezek könnyen karcolódnak, a felületi sérüléseken át pedig szabad utat kapnak a káros sugarak. Kizárólag 100% UV-védelemmel ellátott napszemüveget válasszunk! A napszemüvegen keressük az UV400 jelzést. Az UV400 jelölés azt jelzi, hogy az adott napszemüveg 100% UV-védelemmel van ellátva és megfelel az adott országban érvényes, törvényes előírásoknak.

Ha egy napszemüveg polarizált, az röviden annyit tesz: tükröződésmentes. A polarizált lencse csak a függőlegesen érkező fényt engedi át, a vakító, egyéb felületekről visszaverődő sugarakkal szemben viszont védelmet biztosít. Ennek köszönhetően a polarizált napszemüveg élesebb látást biztosít, kiküszöböli a tükröződésből eredő vakító fényeket, és a szemet is kíméli az erős fények okozta megerőltetéstől. Kiválóan funkcionál vezetés vagy éppen szabadtéri sporttevékenységek közben is.