Erősíti a raktározás szerepét az infláció és az alapanyaghiány

A túléléshez járul hozzá a stabil, elérhető árukészlet

Az elmúlt időszakban az eddiginél is nagyobb hangsúlyt kapott a raktározás, ugyanis a mai bizonytalan gazdasági és piaci környezetben sokkal nehezebb biztosítani egy cég folyamatos, kiegyensúlyozott működését, mint néhány évvel ezelőtt. Az elszabadult infláció mellett az alapanyagok széles körének beszerzési nehézsége is elengedhetetlenné teszi, hogy egy biztonsági készlet álljon rendelkezésre. Akinek nincs a tulajdonában saját raktárterület, annak ahelyett, hogy sürgősen egy raktár kialakításába kezdene, érdemes számba vennie a rendelkezésre álló bérlési lehetőségeket.

A logisztika területén elismert SZAM SPED Kft. januárban nyitja meg új raktárát Hajdúszoboszlón, azért, hogy megfeleljen az országban az integrált logisztikai szolgáltatások iránti növekvő keresletnek, és biztosítsa, hogy ügyfeleik és a partnereik kiszolgálása lépést tartson üzleti tevékenységük bővülésével.

„Rugalmasságot biztosítunk a gyors növekedés és a nagyfokú szezonalitás kezeléséhez, amelyek kritikusak több iparágban. Hajdúszoboszlói létesítményünkkel raktárt biztosítunk a szállítmányozók, az e-kereskedelem és a régió vállalkozásai számára. Lehetőséget adunk kis vagy nagy raktárterület bérlésére, rövid vagy hosszú távú időtartamra. Ez segít partnereinknek minimálisra csökkenteni a tőkebefektetési költségeket, és lehetővé teszi a bővítést és a növekedést” – tájékoztatott Pintér Gyula, a SZAM SPED Kft. cégvezetője.

Tévedés, hogy Budapest a logisztika központja

Nagyon sokan még mindig úgy gondolkodnak, hogy egy fővároshoz közeli telephelyet, raktárat választanak cégük számára, még akkor is, ha így kiszolgálási területüket temérdek plusz kilométer megtételével tudják csak elérni. A mai kor a centrális helyett a lokális elhelyezkedést igényli, mert a költségmegtakarításban – sok más mellett – minden kilométer számít.

„Debrecenhez közeli elhelyezkedésének köszönhetően raktárunk ideális helyen van a kereskedelmi útvonalak szempontjából, könnyen elérhető a keleti országrész több nagyvárosa, illetve stratégiai fontosságú a debreceni repülőtér közelsége, ami a régió legnagyobb nemzetközi repülőtere” – tette hozzá Pintér Gyula.

Annyit fizet, amennyit bérel

A raktárbérlés előnye, hogy annyi területért fizet a bérlő, amennyit valójában használ. Egy hatalmas raktárépületet nem kell egymagának fenntartania, személyzettel, technológiákkal ellátnia, csupán mindezek kényelmét élvezi, akár többedmagával, a költségeken osztozva.

„Amikor kiadó raktárat keresünk, az elhelyezkedése mellett fontos az általa kínált szolgáltatásokat is megvizsgálni. Lényeges, hogy a raktár a raklapok széles skáláját tudja kezelni, igény szerint felpolcozva. Hozzáadott szolgáltatásként személyzetet is tudjanak biztosítani az árumozgatáshoz és a komissiózáshoz, valamint a raktárba történő be- és kiszállításban is lehessen számítani a támogatásukra” – mutatott rá a szakember, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy éppen ilyen lényeges az is, hogy a raktárban elhelyezett áruk biztonságban legyenek, ne keletkezhessen tűz, és ne kelljen tartani az árukészlet más jellegű sérülésétől sem.

Ha elakad a gépezet, borul az ellátási lánc

A logisztika egyik alapigazsága, hogy a leghatékonyabb és legolcsóbb a „just in time szállítás”, azaz amint lekerül a termék a gyártósorról, már teszik is kamionra, és szállítják a rendeltetési helyére. Ez meg is valósítható olyan körülmények között, amikor a termeléshez, gyártáshoz szükséges alapanyagokra megbízhatóan lehet számítani, a munkafolyamatok gördülékenyen zajlanak. Azonban, ha az ellátási lánc bármelyik eleménél megakad a gépezet, mert nem áll rendelkezésre minden, amire szükség van, onnantól lavinaként borul minden, egészen a végfelhasználóig.

„Ez a probléma egyes termékkörök esetében nagyon sok céget érinthet. Előfordulhat, hogy egy gyártás során hiányzó alapanyag miatt olyan csúszások keletkeznek, hogy az ellátási lánc végén lévő vállalkozónak nagy összegű kötbért kell fizetnie. Olyan időszakban élünk, amikor muszáj előrelátónak lenni, hogy ne csak a jelen pillanatban, hanem hosszabb időre előre is biztosítsuk a stabil működés és a gyors kiszállítás feltételeit” – jegyezte meg a SZAM SPED Kft. cégvezetője.