Rakuten Viber

 

A közép-kelet-európai országok Viber felhasználói szerint a biztonságos kommunikáció a legfontosabb szempont az üzenetküldő alkalmazások választásakor.

A magyar felhasználók közel kétharmada gondolja így, de kiemelt népszerűségnek örvend itthon a készenléti időt növelő, felhasználóbarát dark mode is.

A Viber a közép-kelet-európai régió 9 országában végzett felméréseket annak érdekében, hogy feltérképezzék, melyek azok a kulcsfontosságú funkciók, amelyek a felhasználók véleménye szerint a leghasznosabbak és a legkedveltebbek. A felmérésben a különböző országok hivatalos Viber tagjai vehettek részt, így több, mint 520 ezer magyar felhasználó oszthatta meg véleményét a Viber Magyarország Community-jében arról, hogy szerintük mik a legfontosabb tényezők egy üzenetküldő alkalmazás használata során. A felmérés eredményeiből számos dolog kiderül: a magyar felhasználók közel kétharmadának (61%) a biztonság az első, és ezzel az élmezőnybe tartozunk a régió országaihoz viszonyítva (egyedül a szlovén felhasználók előztek meg minket, 69%-uk szavazott a biztonságra, mint legfontosabb tényező).

Az üzenetküldő alkalmazások a legdinamikusabb és leggyorsabban fejlődő iparágak közé tartoznak. Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója a WhatsApp alkalmazásban talált biztonsági rés kapcsán kiemelte, hogy a Viber alapelvei közé tartozik a biztonságos kommunikációs környezet megteremtése. Nem meglepő tehát, hogy a magyar felhasználók 64 százaléka a biztonsági funkciók miatt használja a Vibert, ugyanis a végponttól végpontig tartó titkosításnak köszönhetően személyes üzeneteik teljes mértékben védve vannak. A Viber fő feladata a felhasználói adatok maximális védelme, így a felhasználók hezitálás nélkül megoszthatnak bármilyen üzenetet, hiszen a kézbesítést követően a tartalmak törlődnek a Viber szerveréről.

A magyar felhasználók között kimondottan nagy népszerűségnek örvend a Viber dark mode-ja, a kutatásban résztvevők háromnegyede (75%) szerint ez az alkalmazás leghasznosabb funkciója, míg a régió többi országában jóval kevesebben választották ezt kedvencüknek – Bulgáriában és Szerbiában a felhasználók 66%-a, Görögországban alig több, mint a felhasználók fele (54%) jelölte meg a dark mode-ot a leghasznosabb beállítások között. A dark mode rendkívül praktikus funkciónak bizonyult, mivel nem kerülünk kellemetlen helyzetbe azzal, hogy készülékünk fénybe borítja a helyiséget egy alkalmatlan pillanatban.

A legkedveltebb üzenetváltási módszer eredményei nem okoztak nagy meglepetést: a magyarok 64 százaléka a hagyományos, szöveg alapú üzenetküldést részesíti előnyben. Ezzel a magyar felhasználóbázis idomul a régiós tendenciákhoz, a 9 ország felhasználói átlagosan 60% és 70% között jelölték meg kedvencükként a tradicionális csevegési formát.

Érdemes azonban kiemelni a statisztikák alapján második legkedveltebb módszert a csevegésre: a Viber egyedi matricacsomagjai segítenek abban, hogy helyzettől függően egyszerűbb üzeneteinket és érzéseinket egy gombnyomással megoszthassuk barátainkkal és szeretteinkkel. A matricák ideálisak arra, hogy gyorsan válaszoljunk ismerőseinknek, és közben mondandónk lényege sem veszik el, köszönhetően a Viber lokalizált matricacsomagjainak. A felhasználók 11 százaléka az üzenetváltási módszerek sokszínűségét részesítette előnyben, a matricák és a gifek tökéletes eszközként szolgálnak a sokoldalú kommunikációhoz. Érdemes megemlíteni, hogy a magyar felhasználók kezdenek megbarátkozni a Viber legújabb funkcióival, mint például a Rejtett Chat (14%), és a Csoportos Hívás (7%).

“Minden lehetőséget megragadunk arra, hogy közelebb kerüljünk felhasználóinkhoz. A közép-kelet-európai régió kilenc országának piacán vannak jelen közösségeink, összesen közel 4 millió felhasználóval, és gyakran kapunk közvetlen visszajelzéseket termékeinkről és a felhasználói tapasztalatokról. Annak tudatában, hogy felhasználóink meghatározó többségét a biztonság foglalkoztatja, erőforrásaink meghatározó részét a személyes adatok védelmére fordítjuk. Ennek köszönhetően felhasználóink tudják, hogy értékesek a visszajelzéseik” – fűzte hozzá Zarena Kancheva, a Rakuten Viber közép-kelet-európai régiójának Marketing és PR igazgatója.

Ne maradj le a Viber legfrissebb híreiről, vegyél részt izgalmas és érdekes szavazásokban, és lépj kapcsolatba új emberekkel a hivatalos Viber Magyarország Community-jében ezen a linken, ahol adataid és üzeneteid teljes biztonságban vannak.

 

A Rakuten Viber-ről:

A Rakuten Vibernél összekötjük az embereket, függetlenül attól, kik ők és honnan jöttek. Felhasználóink világszerte olyan szolgáltatásokhoz férhetnek hozzá, mint az egyéni üzenetek, videohívások, csoportos üzenetküldések, programfrissítések, illetve kedvenc márkáikkal és világsztárjaikkal kapcsolatos hírfolyamok. Biztonságos és szabad lehetőséget nyújtunk felhasználóinknak önmaguk kifejezésére.

A Rakuten Viber a Rakuten Inc. tagja, amely a világ egyik vezető online kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatója. Mindemellett az FC Barcelona hivatalos kommunikációs csatornája és a Golden State Warriors NBA kosárlabdacsapat hivatalos azonnali üzenetküldő- és telefonhívó applikációja.

Csatlakozzon a Viberhez még ma, és legyen részese a világ legjobb kommunikációs élményének.

A legfrissebb Rakuten Viber eszközöket megtalálja a brand centerben.