Új trendek és régi kapcsolatok helyszíne ezekben a napokban a Hungexpo
Ezekben a napokban is tart a Sirha Budapest, közép-kelet Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központba. Az ötödik alkalommal megrendezett kiállításra nem csak itthonról, de külföldről is nagy az érdeklődés, ahol nem csak látnivalók akadnak, hanem kóstolni valók is.
A Sirha Budapest az élelmiszeripar, szálloda- és vendéglátóipar, sütő- és cukrászipar, csomagolóipar és gasztronómia régiós szakkiállítása. Az elmúlt időszak bebizonyította, hogy hatalmas az igény a személyes találkozókra az üzleti életben is. A jelenlegi járványhelyzetre tekintettel idén először, hibrid formában várja az érdeklődőket a Sirha Budapest.
A régió legnagyobb szakkiállítása
A koronavírus-járvány ennek a szektornak minden szereplőjét nehézségek elé állította, az éttermek, boltok, vállalkozások bezárása és a közétkeztetés átmeneti szüneteltetése új kihívásokat teremtett, de az ágazat túlélte és folyamatosan nyitnak a fejlesztések felé.
Az élelmiszeripari szakkiállításon 16 ország háromszáz kiállítója, még két napon át, három pavilonban minegy 30 ezer négyzetméteren mutatja be termékeit, szolgáltatásait, fejlesztéseit. A szakma megítélése szerint a Sirha Budapest mára egyértelműen a régió legnagyobb szakkiállítása lett, ahol lehetőség van arra, hogy a résztvevők megosszák egymással tapasztalataikat és jó gyakorlataikat a járvány utáni újraindulásról. Átfogó és innovatív megoldást nyújtanak a pékségek, éttermek, cukrászatok és hotelek és csomagolóipari cégek igényeire szabva, emellett a legújabb trendek és innovációk is bemutatkoznak a kiállításon.
Kóstolásból születnek az új ötletek
A kiállítás legtöbb standja nem csak a szemnek szól. A látnivalókon túl az ízélmények is dominálnak, hiszen a gasztronómiáról nem csak beszélni kell, hanem kóstolni is. Egyre többen döntöttek úgy, hogy nem hagyományos módon mutatják be a termékpalettájukat.
„A mi standunk lényege, hogy minden a termékpalettán szereplő termék – beleértve a fagyasztott HoReCa termékeket is – megkóstolható a helyszínen és egyúttal ötleteket is adnak a HoReCa vásárlókank, hogy hogyan építhetők be a termékek a receptfejlesztésekbe” – mondta Kovács Péter, a Gierlinger termékeket is gyártó Tamás-Hús Kft. kereskedelmi igazgatója.
Megnőtt a kényelmi termékek iránti igény
A vállalat ma 4 európai gyártóhellyel rendelkezik, mind a vendéglátóipari nagykereskedők, ipari konyhák, foodservice és az élelmiszeripar szereplői is nagyra értékelik minőségünket, biztonságunkat és hatékonyságunkat. De ma már a kiskereskedelem is egyre inkább felfedezi magának a márkát.
„Erősíteni szeretnénk, hogy a Gierlinger nem csak bacon, ezért a felvágottak külön megjelenési területet kaptak. Már az első nap tapasztalatai alapján észrevehető volt, hogy megnőtt a kényelmi – elősütött, panírozott, félkész, fogyasztásra kész – termékek iránti érdeklődés. Ennek oka – többek között – a munkaerőhiányban és drasztikus alapanyag drágulásban keresendő” – tette hozzá Kovács Péter, aki hozzátette, ők is egyetértenek abban, hogy szükség van az ilyen típusú találkozásokra a szektorban dolgozónak.
„Ez a rendezvény csapatépítésként is funkcionál. A területi képviselők, a budapesti és a Tamásiban dolgozók számára is az elmúlt 2 év sokkal kevesebb személyes találkozási lehetőséget biztosított. Szervezeti szempontból is fontos, hogy egy ilyen nagy volumenű rendezvényen együtt lehet a csapat” – tette hozzá a kereskedelmi igazgató, aki bízik abban, hogy standjuk a legszebb stand díját is elnyeri.
A Sirha Budapest programkínálat igen széles, számtalan szakmai versennyel és bemutatóval készülnek még csütörtökig. Köztük a Sirha Budapest Desszert Versennyel, a Közétkeztetési Szakácsverseny döntőjével és 2016 után visszatér a Sirha Budapestre a világ legjelentősebb szakácsversenye, a Bocuse d’Or európai döntője is.