Mindenki odavan a Top Gun: Maverickért

A cannes-i fesztiválon ötperces álló ovációval ünnepelték Tom Cruise új szuperprodukcióját, a Top Gun: Mavericket, a sztár pedig meglepetés-díjat kapott: tiszteletbeli Arany Pálmával díjazták több évtizedes munkásságát. (A fesztiválon nagyszabású Tom Cruise-retrospetívet is tartottak, látható volt összes fontos filmje.) A vetítés előtt és után pedig stílszerűen vadászgépek hasították az eget, kék, fehér és piros füsttel köszöntve az egybegyűlteket.

A nagy felhajtás illik egy díszbemutatóhoz a világ legfontosabb nemzetközi filmfesztiválján, de úgy tűnik, nem pusztán elegáns gesztusról volt szó. Aki látta a filmet, úgy gondolja, tényleg nagyon jó lett, sőt túlszárnyalja 36 évvel ezelőtt elődjét, a Top Gunt is. Erre utal többek között, hogy a Rottentomatoes kritikai portálon 96 százalékon áll a produkció, és a 95 százalék felettiek klubjába nagyon kevés film tartozik.

Szemezgessünk a kritikusok véleményeiből:

„Igen, igen, igen! A Top Gun: Maverick mesteri energiabomba. Tom Cruise a legnagyobb filmsztárunk. MINDENT képes hozni, amit egy szuperfilmtől elvárunk. A légi jelenetek lélegzetelállítóak. A karakterfejlődés fantasztikus. Tiszta akció csupaszív románccal. Senki ne hagyja ki!” (Sean O’Connell, Cinemablend)

„Röviden: wow! A Top Gun: Maverick minden szempontból lenyűgöző. Az akció és a repülés őrülten intenzív és folyton változik, fejlődik. Majd kiesel a székből. Arra sem voltam felkészülve, hogy mennyi érzelem van benne. A közönség vagy tucatszor tört ki ujjongásban. Ez kell nekünk!” (Erik Davis, Fandango)

„Abszolút imádtam a filmet. Teljesen magával ragadott az operatőri munka a repülős jelenetekben és persze Tom Cruise teljesítménye. A többi szereplő is kiváló volt, különösen Miles Teller és Glen Powell. Ez olyan film, amit a lehető legnagyobb vásznon érdemes megnézni.” (Steve Weintraub, Collider)

Lady Gagának is jócskán jutott az elismerésből, akinek betétdala a végefőcím alatt hallható:

„Lady Gaga betétdala isteni. Mint ebben a filmben minden, ez is tökéletes.” (Drew Taylor, The Wrap)

(Top Gun: Maverick – hazai bemutató: 2022. május 26.)

Julia Roberts ezért tér vissza a romantikus vígjátékhoz

A kilencvenes években Julia Roberts volt a romantikus vígjátékok koronázatlan királynője (Micsoda nő, Álljon meg a nászmenet, Sztárom a párom), aztán az Amerika kedvenceivel (2001) megszakadt a széria, a színésznő sok műfajban brillírozott, de a romkom kimaradt. Most viszont visszatér a romantikához a Ticket to Paradise című című filmben George Clooney oldalán, akivel ötödször játszik együtt. Roberts nemrég tisztázta a romantikus vígjátékhoz fűződő viszonyát a The New York Timesnak adott interjújában: „Szeretek nevetni és viccesnek lenni. Egy csomó endorfin szabadul fel, a közönség pedig örül. Öröm ez a műfaj, de régen volt alkalmam utoljára ilyesmiben játszani. Az emberek tévesen gondolják, hogy azért telt el ennyi idő, mert nem volt kedvem hozzá. Ha olyan forgatókönyv akad a kezembe, mint a Sztárok a páromé vagy az Álljon meg a nászmeneté, megcsináltam volna. De nem találkoztam ilyennel, amíg el nem jött a Ticket to Paradise.”

A színésznő az utóbbi időben hátrébb lépett a reflektorfényből, mert háromgyerekes családanyaként akart kiteljesedni, amiben igazán örömét leli. Most viszont azért is vállalt el egy romantikus vígjátékot, hogy megmutassa a srácoknak, buzognak még benne a kreatív energiák.

A Ticket to Paradise két főhőse egy elvált házaspár (Roberts és Clooney), akik azért utaznak Balira, hogy megakadályozzák lányuk házasságát, nehogy elkövesse ugyanazt a hibát, amit ők.

(Ticket to Paradise – hazai bemutató: 2022. október 20.)

 

Vigyázz, ha eljön a Mikulás!

 

Egy zsoldoscsapat túszul ejt egy gazdag családot a birtokán, de egyvalamire nem számítanak: december 6-a van, ezért menetrend szerint szerint bekopogtat a Mikulás, és miután észlelte, mi a helyzet, sorban mindenkit kinyír, aki bűnelkövetéssel gyanúsítható. A CinemaCon fesztiválon, ahol már bemutatták, röviden úgy jellemezték a Violent Nightot, hogy a Drágán add az életed! távoli rokona ütős vígjátéki elemekkel és egy morcos Mikulással súlyosbítva. A közönség arról beszélt, hogy új kultuszfilm született, ami nem is csoda, hiszen a norvég Tommy Wirkola a rendező. Neki köszönhetjük a Náci zombik című, mára szintén kultikussá vált darabot (a cím önmagáért beszél). Ő fogalmazta újra Jancsi és Juliska meséjét is (Boszorkányvadászok), amelyben a két mesehős immár felnőttként sorozatlövő számszeríjjal halomra öli a seprűnyélen közlekedő banyákat.

(Violent Night – hazai bemutató: 2022. december 1.)

 

Brad Pitt-nek akkora lett az orra, hogy rá sem lehet ismerni

Hol van még a következő Oscar-osztás, de már most arról szól a fáma, hogy a Babylonért kiosztanak majd egy-két aranyszobrot. A film Hollywood első aranykorába kalauzol, amikor a némafilmet lassan kiszorítja a hangos mozgókép. Történelmi hitelességre törekszik, tehát megjelennek benne a korabeli stúdiófőnök és sztárok, de néhány csavar biztos lesz a darabban, mert írója és rendezője Daniel Chazelle, aki maga is filmtörténetet írt: a legfiatalabb rendezőként nyert Oscart a Kaliforniai álomért (32 évesen). De ő készítette a Whiplasht is, amit három Oscarral jutalmaztak.

A Babylon cselekményéről a fentieknél többet nem lehet tudni, de a főszereplők Brad Pitt és Margot Robbie, ami az író-rendező neve mellett szintén jó referencia. A filmből egyelőre egy részletet lehetett látni a CinemaConon, amelyben a szinte felismerhetetlen Pitt hatalmas műorrt viselve John Gilbertet, a kor nagy némafilmes sztárját alakítja.

Robbie helyett eredetileg Emma Stone lett volna a női főszereplő, aki a Kaliforniai álom óta Chazelle egyik nagy kedvence, de egyeztetési problémák miatt nem tudta elvállalni a szerepet.

A Babylonnal kapcsolatos Oscar-latolgatás egyébként onnan ered, hogy a tesztvetítéseken a film teljesen lenyűgözte a közönséget.

(Babylon – hazai bemutató: 2023. január 5.)